IG - ÅTERKOMSTEN
2013-06-26 / 14:44:00 / Djur

Lite överdramatisk rubrik, kanske, men whattheheck lite överdramatik har ingen dött av.
 
Men ärligt så känns det lite som om jag har övergett bloggen (igen) och nu kommit tillbaka. Det sorgliga i det hela är att jag inte har någon ursäkt till att vara borta! Jag har börjat rita och måla mer igen, och har fått massor gjort i skolan som är värt att visa upp här, men jag har helt enkelt varit för SLÖ.

Jag börjar med att visa upp en bild jag pillat på av och till i två månader, då jag känt lite inspiration.

Den här bilden har vuxit fram långsamt och fått en historia allt eftersom jag målat. Från början var det bara en skiss av en häst, men blev något mycket mer, med en bakgrundshistoria och allt.

Vi börjar från början, med kommentarer från instagram. (@efraimsdotter FÖLJ MIG!).
 
"Ritar lite."
Då bara en liten skiss som jag kände gick bra, då hade jag ingen aning om vad jag skulle göra med den förutom hästen i mitten av papperet.
 
 
"Bara kladdar på utan direkt plan."
Här är hästen snart klar i skiss-stadiet, och små idéer till bakgrund börjar formas.
 
"Progress!" (Samt hashtags. Gotta have some hashtags.)
Här hade jag slagit fast vid första världskriget-temat och lagt till en (sårad?) ryttare utan vapen på ryggen. Gasmasken är där för att jag älskar hur gasmasker ser ut, samt av bekvämlighetsskäl (sämst på att rita människoansikten). Ritade honom klappandes hästen för att på något sätt illustrera att mannen och hästen har en kontakt med varandra, alltså att han ser hästen som mer än ett verktyg eller transport. Att han kanske söker tröst eller försöker lugna hästen genom att klappa den.
 
"Fick ett ryck och fortsatte lite på den här skönheten."
Här har det mesta fått bläck. Ekipaget är ifyllt med svart ballpoint pen storlek 1,0 mm. Bakgrunden med flytande svart vattenfast blck och mårdhårspenslar storlek 2 och 0.0.
 
Sen gör vi ett rätt stort hopp tills den r klar, då bakgrunden gjordes på en sittning och ekipaget på en sittning, och jag var för engagerad i att få den klar för att instagramma det.
 
Så här är den, klar!
 
 Kavallerist flyr från slagfältet. Han får inget purpurhjärta, men han håller en oskyldig häst vid liv, och det tycker jag är värt en hel del.
 
 
Jag kommer posta bilder av saker jag gjort i skolan härnäst, håll utkik!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: