Punsarna är mina nya vänner
2013-08-11 / 21:18:00 / Annat kreativt

Alltså, att punsa läder. Finns fan inget bättre.
Man fuktar lädret, markerar, skär och sedan bankar man in ett motiv med en hammare och små verktyg som gör mönster och motiv. ÄLSKAR DET.
Kombinerar det kreativa skapandet med läderhantverk på bästa tänkbara sätt.
 
Så här ser det ut när jag använt en specialdesignad kniv som kallas swivel knife för att skära ut linjer i lädret. Ungerfär som linjerna i en teckning.
 
Och så här ser det ut efter lite bankande med hammaren. :)
 
Ett litet porträtt av systerns sheltie, den är nog runt 7x8 cm stor i verkligheten.
 
Lämnar er med en helt orelaterad bild på en oljemålning min mormor gjort. Den här demon-katten hängde mitt emot min säng i en vecka när jag vaktade mosters gård i somras. Jag sov inte särskilt mycket om nätterna.
 
 
 
 
Det är mycket som händer i skolan och efter skoltid, men jag ska försöka fota det jag gjorde innan sommaren och komma ikapp lite här på bloggen.

Hej så länge!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: