Dave Grohl
2011-07-30 / 14:18:21 / Kända personer

Efter att jag gjorde Slash-porträttet ville jag ha en till bild som matchade den, så att jag kunde rama in dem och hänga upp dem tillsammans.
Det mest naturliga motivet blev då så klart Dave Grohl (trummisen i Nirvana samt frontfiguren i Foo Fighters). Han är nog den bästa sångare/musiker som finns enligt mig, och sen är det ju ett plus att han inte ser helt förjävlig ut heller. ;)
Han är ju sanslöst snygg, karln!

Den här gjordes med bättre pennor. Också A3.



Jag blev särskilt nöjd med (delar av) skägget och ögonbrynen. Ögonen blev också bra. Men skuggan över hans vänstra öga borde vara mörkare - nu ser det ut som om han är enögd!


4 Kommentarer
Jonas:

Du är så himla duktig :D <3



SKRIVET DEN: 2011-07-30 KL: 14:46:15
Ingrid Nilsson:

Gud - va duktig du är! Himla fint!

Det kommer du säkert att kunna leva på om du satsar på rätt nisch!

Kram och lycka till!



SKRIVET DEN: 2011-07-30 KL: 16:14:11 URL: http://in-knit.blogspot.com
Marcus:

Mycket bra bild! Kan hålla med om att han faktiskt ser enögd ut men det andra ögat var riktigt bra! gillar även nitarna dem ser riktigt bra ut med ljus osv, antar att det är svårt med ljus på rundade reflekterande ytor men tyckte dem fick bra ljus och skuggor



SKRIVET DEN: 2011-07-30 KL: 20:14:02
Marcus:

Men hur tänkte du med babyblå text till vit/grå bakgrund i kommenterings rutorna?! :P



SKRIVET DEN: 2011-07-30 KL: 20:15:21



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: