Det är jag som är döden
2012-11-27 / 17:52:00 / Steg-för-steg och liknande

Jag ritade en tatueringsidé åt mig själv som jag tänkt lämna över till tatueraren så han kan köra sin egen version av den. När jag har råd, alltså. Vilket kan dröja ett tag...
 
Följande foton visar hur bilden skapats steg-för-steg. 
Håll till godo.
 
 
Steg ett, skissa upp bilden (med hjälp av fyrtioelva miljoner referensbilder från Google) med en 2H-penna.
Fyll sedan i de linjer du vill bevara med en 5B-penna.
Skit i en riktig bakgrund. Du är lat, bara erkänn det för dig själv och gå vidare.
 
 
Fyll i de mörka linjerna med en valfri bläckpenna. Jag valde vattenfast kulspets storlek 1.0 och 1.6. Ibland använder jag India Ink (flytande bläck) och pensel storlek 0 eller 00.
Bry dig inte om att sudda ut de linjer du ritat med 2H-pennan. Du är lat, bara erkänn det för dig själv och gå vidare.
Skugga sedan med den sämsta jävla svarta färgpennan du hittar. Nä skoja bara, använd din favorit. Jag använde den enda jag hittade för tillfället, då jag förlagt den jag tycker mest om. ;__;
 
 
Fyll sedan i med färg. Jag rekommenderar vattenfärg eller vattenakvarell. Det ska vara ordentligt utspätt och i jämna färger då bilden redan är skuggad. Använd ljusa färger för att inte göra bilden för maffig med alla tjocka linjer. Det är också enklare att bara slabba på ett lager ljus färg än att faktiskt anstränga sig och skugga skiten.
Du är lat, bara erkänn det för dig själv och gå vidare.
 
Så här i efterhand kan jag faktiskt däga att jag gillar konceptet, men skulle nog ta bort timglaset, det räcker med ett fickur.
 
Och ja, det där är min interpretation av döden. Välklädd, kommer hellre för tidigt än för sent och med ett riktigt hästansikte.
 
Väl mött, kära läsare.

1 Kommentarer
ALEXSANDRA - en instabil uppmärksamhetshoras bekännelser:

Snyggt. Vart hade du tänkt ha den?

Svar: Tack. Överarmen, med någon liten rosknopp som sträcker sig ut över nyckelbenet. :)
Isabell/Bella Granlund



SKRIVET DEN: 2013-02-09 KL: 23:05:49 URL: http://thealexsandra.blogspot.com



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: